Sami zobaczcie

WARSZAWIACY PŁACĄ MNIEJ

TRANSPORT MIEJSKI

Komunikacja miejska to najchętniej wybierany przez warszawiaków środek transportu - autobusy, tramwaje, metro i pociągi przewożą ponad miliard pasażerów rocznie.

W ciągu ostatnich 11 lat gruntownie zmodernizowaliśmy transport miejski. Dokończyliśmy budowę I linii metra oraz centralnego odcinka II linii metra i rozpoczęliśmy budowę kolejnych odcinków na Targówku i Woli, wybudowaliśmy nowe trasy tramwajowe, unowocześniliśmy tabor, wybudowaliśmy parkingi przesiadkowe i nowoczesne węzły komunikacyjne, a na ulicach postawiliśmy nowe, estetyczne wiaty oraz tablice SIP.


ZOSTAW AUTO – WYBIERZ KOMUNIKACJĘ

Dla wygody mieszkańców uruchomiliśmy 14 parkingów typu Parkuj i Jedź, które oferują 4240 miejsc parkingowych dla samochodów i 590 dla rowerów. Dzięki nim warszawiacy nie muszą wjeżdżać swoimi samochodami do centrum stolicy, ale mogą je bezpłatnie pozostawić na parkingu zlokalizowanym w taki sposób, żeby szybko i sprawnie przesiąść się do komunikacji miejskiej.

Parkingi znajdują się w newralgicznych punktach komunikacyjnych - na obrzeżach miasta, w pobliżu stacji metra, oraz ważnych węzłów przesiadkowych i przystanków kolejowych.


NOWOCZESNY TABOR - WYGODNIE I SZYBKO

Unowocześniliśmy warszawski tabor. Teraz mieszkańcy poruszają się po stolicy nowymi pojazdami komunikacji miejskiej. Dzięki tym udogodnieniom komunikacja w stolicy jest coraz bardziej przyjazna i efektywna. Od 2007 r. na stołeczne ulice i tory wyjechało:

  • 1077 niskopodłogowych autobusów MZA (w tym 4 hybrydy, 20 elektrycznych i 35 autobusów gazowych)
  • 311 nowych tramwajów (w tym 281 niskopodłogowych)
  • 35 pociągów metra Inspiro
  • 28 nowoczesnych pociągów SKM

Obecnie na wszystkich liniach autobusowych jeżdżą pojazdy niskopodłogowe, wzrosła również liczba niskopodłogowych tramwajów. Unowocześniliśmy nie tylko tabor, ale zadbaliśmy też o komfort pasażerów czekających na komunikację. Ustawiliśmy już ponad 2450 nowych, estetycznych wiat.


KARTA UCZNIA

Warszawscy uczniowie nie muszą kasować biletów, wystarczy, że mają Kartę Ucznia i dzięki niej jeżdżą bezpłatnie miejską komunikacją.

Już ponad 120 tys. dzieci posiada kartę ucznia. Ze zniżki codziennie korzystają uczniowie warszawskich szkół podstawowych i gimnazjów (publicznych i niepublicznych) oraz mieszkający w Warszawie, a uczący się poza granicami stolicy. Przywilej bezpłatnej jazdy trwa przez cały okres pobytu dziecka w szkole i obowiązuje na obszarze obu stref. W ten sposób dbamy nie tylko o kieszenie warszawskich rodzin, ale również o czystsze powietrze.


KARTA WARSZAWIAKA I KARTA MŁODEGO WARSZAWIAKA

Mieszkańcom stolicy opłaca się płacić podatek PIT w Warszawie i na tej podstawie uzyskać Kartę Warszawiaka lub Kartę Młodego Warszawiaka. Dla warszawiaka korzystającego z komunikacji przez cały rok to nawet 120 zł oszczędności, i nie tylko.

Dodatkowo posiadacze karty mogą w niższych cenach kupić bilety m.in. do kin, muzeów i teatrów, klubów fitness i pływalni. Zapłacą też mniej w restauracjach, szkołach językowych i muzycznych, ośrodkach wypoczynkowych, serwisach samochodowych i motocyklowych oraz tych księgarniach, które dołączyły do programu. Z tej zniżki korzysta już blisko 350 tys. mieszkańców Warszawy.


ZOBACZ GDZIE JEST AUTOBUS I TRAMWAJ

Nowe technologie są coraz bardziej popularne wśród Warszawiaków. Mieszkańcy chcą szybko i wygodnie sprawdzić na swoich smartfonach rzeczywiste godziny przyjazdów autobusów i tramwajów.

Dlatego wprowadziliśmy nowoczesny system informacji pasażerskiej – SIP. Teraz można na bieżąco kontrolować czas przyjazdu komunikacji zarówno na tablicach SIP (ustawionych na ponad 500 przystankach tramwajowych) jak i również na swoich urządzeniach mobilnych. Wprowadzenie systemu SIP to nie wszystko. czytaj więcej

Zmodernizowaliśmy również przystanki autobusowe i tramwajowe tak aby mieszkańcy mogli z nich wygodnie i bezpiecznie korzystać. Krawędzie peronów wyposażyliśmy w profilowane krawężniki dzięki czemu niskopodłogowe autobusy mogą jak najbliżej podjechać. Przy Starym Mieście przebudowaliśmy wspólne tramwajowo-autobusowe przystanki - pasażerowie mają dla siebie wyniesioną do poziomu wejścia do pojazdu platformę przystankową, która jest połączona z chodnikiem.


METRO NAJLEPSZYM ŚRODKIEM KOMUNIKACJI

I i II linia metra to kręgosłup komunikacyjny stolicy. Obie linie metra przewożą prawie 700 tys. pasażerów dziennie.

Ukończyliśmy I linię metra oraz wybudowaliśmy centralny odcinek II linii. II linia metra to największa inwestycja samorządowa w Polsce, wsparta przez dotację z Unii Europejskiej w wysokości blisko 5 mld zł. W ciągu ostatnich 11 lat dokończona została budowa I linii metra – 5 stacji, wybudowane 7 stacji centralnego odcinka II linii metra, a kolejne 6 stacji II linii metra jest właśnie budowanych.