link prowadzi do strony głównej Sami Zobaczcie

Pobierz
broszurę
(8,85 MB, PDF)

NOWE DROGI W WARSZAWIE

Nowe drogi i mosty

Przez ostatnie 12 lat wybudowaliśmy blisko 100 km nowych dróg i przebudowaliśmy prawie 300 km ulic. Warszawiacy jeżdżą nowym mostem i trasą Marii Skłodowskiej-Curie, a także odbudowanym po pożarze, w ciągu zaledwie sześciu miesięcy, mostem Łazienkowskim. czytaj więcej

Mamy nowe ślimaki łączące Trasę Łazienkowską z ulicami na prawym i lewym brzegu Wisły, dwa wiadukty na ul. gen. W. Andersa nad torami kolejowymi przy stacji Warszawa Gdańska, wiadukty na ul. Modlińskiej nad kanałem Żerańskim. >Wybudowaliśmy al. Rzeczypospolitej, przebudowaliśmy al. Wilanowską, trwa budowa Trasy Świętokrzyskiej, przedłużenia Trasy Siekierkowskiej (przebudowa ul. Marsa i Żołnierskiej do granicy miasta), przebudowa ul. Lazurowej. Nad torami kolejowymi linii radomskiej zbudowaliśmy wiadukty łączące Mokotów i Włochy, a nowe ulice Bukowińska, Rolna i al. Komisji Edukacji Narodowej połączyły Ursynów z Mokotowem.
Kolejne połączenie między dzielnicami powstało na zachodzie Warszawy – mieszkańcy Bemowa, Ursusa i Włoch zyskali drogę łączącą ich dzielnice z Alejami Jerozolimskimi z bezkolizyjnym przejazdem przez tory kolejowe, a także między Wawrem i Wesołą. Właśnie w Wawrze mieszkańcy mogą korzystać z tunelu pod torami kolejowymi, co znacznie ułatwia komunikację w tej części miasta. Wzdłuż mostu Łazienkowskiego wybudowaliśmy kładkę pieszo-rowerową, która łączy drogi rowerowe i piesze na dwóch brzegach Wisły. W ostatnich latach przebudowaliśmy m.in. ulice: Deotymy, Górczewską, Kleszczową, Wołoską, Kinową, Namysłowską. Wyjazd z Warszawy na zachód ułatwiają przebudowane Aleje Jerozolimskie i węzeł Łopuszańska. Obecnie budujemy Trasę Świętokrzyską, która połączy Targówek z mostem przez Wisłę.

element dekoracyjny - Sami Zobaczcie #0400

Reprezentacyjne ulice

Ulica to nie tylko droga dla samochodów – remonty warszawskich ulic przywracają im estetyczny wygląd i zamieniają w miejskie deptaki, po których przyjemnie jest spacerować. Kompleksowo wyremontowaliśmy Aleje Ujazdowskie, przywracając piękno i elegancję reprezentacyjnego fragmentu Traktu Królewskiego, a podobna inwestycja na Saskiej Kępie odmieniła oblicze ul. Francuskiej i Paryskiej. czytaj więcej

Nie do poznania zmieniliśmy ul. Świętokrzyską i Prostą – dziś to ulice, po których można spacerować, bezpiecznie jeździć rowerem, wpaść do kawiarni czy restauracji. Zrewitalizowaliśmy m.in. place Grzybowski, Szembeka, Powstańców Warszawy oraz ulice Mokotowską, Poznańską, Chłodną, Kawęczyńską i Emilii Plater.

element dekoracyjny - Sami Zobaczcie #0400

Nowe nawierzchnie i chodniki

Weekendowe wymiany nawierzchni jezdni stały się specjalnością Warszawy – w ciągu zaledwie 54 godzin jesteśmy w stanie położyć nową warstwę jezdni. Staramy się tak samo dbać o kierowców, co o pieszych – remontujemy chodniki i likwidujemy setki barier architektonicznych. Przez ostatnich 12 lat wyremontowaliśmy ponad 750 km ulic. czytaj więcej

Dodatkowo przy frezowaniu poprawiamy chodniki, wymieniamy latarnie uliczne, budujemy nowe sygnalizacje świetlne – dzięki temu na warszawskich drogach jest bezpieczniej, a komunikacja miejska odbywa się sprawniej. W 2017 r. rozpoczęliśmy realizację programu poprawy jakości dróg nieutwardzonych – niemal 30 „gruntówek” zyskało nową trwałą nawierzchnię. W kolejnych latach program będzie kontynuowany. Co roku ponad milion złotych wydajemy na likwidację barier architektonicznych utrudniających poruszanie się osobom starszym, niepełnosprawnym oraz z dziećmi. Dotychczas z mapy miasta usunięto ponad 1000 takich miejsc.

element dekoracyjny - Sami Zobaczcie #0400